Wat is vitaliteitscoaching?

Geloof in jezelf en volg je intuïtie 

Met vitaliteitscoaching richt ik mij op het verhogen van de gehele vitaliteit. Zeker in de huidige tijd van digitalisering, waarin we steeds vaker zittend werk doen en we in onze vrije tijd ook vaak met smartphone of tablet bezig zijn, is het belangrijk om je bewust te blijven van je fysieke en mentale welzijn.

 

Het geloven in en volgen van je gevoel en intuïtie is zo belangrijk. Als vitaliteitscoach werk ik holistisch en onderzoek ik alle factoren die de vitaliteit beïnvloeden.
We werken samen aan meer energie, levenslust en werkkracht door het verbeteren van de vijf invloedrijke vitaliteitsfactoren. 

Vitaliteitscoaching is succevol bij:

  • Stress en burn-out

  • Passief gedrag

  • Ontwikkelen van persoonlijk leiderschap

  • Doorbreken van negatieve gedachtepatronen

  • Werken aan verslavingen

  • Aanleren van een gezonde levensstijl en eetgewoonten

  • Meer bewegen op een manier die bij jou past.

Vitaliteitsfactoren

Fietsen in the Woods

Dat bewegen goed voor je is, weten we allemaal. Wie voldoende beweegt, voelt zich fit en energiek. Maar belangrijk is wel dat je een bewegingsvorm zoekt die bij je past. 

BEWEGEN

Verse groenten in de mand

Veel mensen eten, omdat het lekker is of uit emotie. Je zou eigenlijk moeten stoppen met eten als je lichaam genoeg heeft. Je hoofd en lijf zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ieder mens kan meer uit zichzelf halen als je je lichaam goed ondersteunt.
Dat doe je door bewust te kiezen voor gezonde voeding en te weten wat je eet.

VOEDING

Vrouw in planten

Hoe stressvol zijn jouw gedachten? Zie jij het positieve, de mogelijkheden, de uitdagingen of zit je in een cirkel van niet-helpende gedachten? Deze ‘negatieve’ gedachten kunnen uitmonden in piekergedachten, die veel stress in jouw systeem geven. Samen gaan we oefeningen doen in realistisch denken, het herkennen van je denkfout en deze vervangen door realistische gedachten.

GEDACHTEN

Onder het dekbed

Voldoende slaap is de onmisbare basis voor een goede fysieke en mentale gezondheid. Vaste rituelen in de avond helpen om in slaap te vallen, het liefste op een vast tijdstip. Wanneer je onvoldoende slaap krijgt, dan verlaag je onder andere je weerstand en vergroot je het risico op o.a. angststoornissen, depressie en suikerziekte. Slapen is een supergewoonte en helaas nog te veel onderschat.

NACHTRUST

Best Friends chatten

Positieve sociale contacten dragen bij aan geluksgevoel. Door zoveel mogelijk positieve emotie in je leven te brengen en zinvolle activiteiten te ontplooien kun je een plezierig leven leiden. Om meer inzicht te krijgen in jezelf en jouw sociale vaardigheden, is het van belang dat je zicht krijgt op de manier waarop jij in het algemeen geneigd bent om te gaan met anderen. 

SOCIALE CONTACTEN

 

@sense

Marieke de Kruijk
't Zand 27
4133 TC Vianen
T. 06 18 47 18 14

E. marieke@atsense.nl

​© 2019 @sense

Tekst & Design Tessalniettemin

Heb je een vraag of wil je direct aanmelden?